gravid joga miracle.png
GRAVID JOGA

Joga zmodifikovaná/prispôsobená pre tehotenstvo. Je obľúbeným cvičením medzi tehotnými.

Benefity GJ
- pomáha proti ranným nevoľnostiam
- zlepšuje trávenie a metabolizmus
- vyrovnáva krvný tlak
- znižuje odstraňuje bolesti chrbta, najmä v oblasti driekovej chrbtice
- udržiava hormóny v rovnováhe
- posiľňuje činnosť jednotlivých orgánov
- pôsobí preventívne proti kŕčovým žilám
- pomáha proti zápche a tiež preventívne proti hemorodiom
- posiľňuje svaly panvového dna
- naučí vás efektívne dýchať

V Gravid joge sú dôležité tri hlavné aspekty – jogová relaxácia, dýchacie cvičenia a hathajogové cvičenia. Gravid joga má vplyv nielen na maminku, ale aj na bábätko v brušku

tehu fitlopty.jpg
FITLOPTY

Gymnastické lopty sú instabilné plošiny, ktoré nútia, aby bolo naše svalstvo stále „v strehu“ a tým sa každý sval a každa svalova skupina zapájajú v správnom poradí. Tým vzniká správny pohyb a chrbtové svalstvo sa nepreťažuje, pôsobíme na hlboký stabilizačný svalový systém.  Fitlopta je veľmi vhodná pri cvičení v tehotenstve, nakoľko odľahčuje  pohyb, žena na nej správne sedí. Koriguje sed do správnej polohy a cvičenie na nej je následne prevádzané správne. Pri sedení na lopte musí neustále vyvažovať svoju stabilitu a zaťažovať rôzne svalové partie panvového dna.

Benefity Fitlopty

- odľahčenie veľkých kĺbov

- posilnenie malých skvalových skupín

- odstraňuje bolesti chrbtice

- podporuje rovnováhu, koordináciu

- pôsobí proti opuchom DK a HK

- odľahčuje panvu = prírava na pôrod

- uľahčuje/zmierňuje kontrakcie pri pôrode

tehu mama fit.png
PILATES

Pilates ideálnym pohybom pre tehotné ženy. Posilňuje svaly, ktoré chránia plod, zlepšuje cirkuláciu krvi, upravuje dýchanie a po pôrode dostane organizmus opäť rýchlo do kondície.

Benefity Pilates
- pomáha vytvoriť silné brušné steny ešte pred otehotnením (silné brucho je oporou pre plod) a udrží ich behom tehotenstva, aj po ňom
- cvičenie posilňuje chrbtové svalstvo, ktoré zabráni bolestiam v krížoch z nosenia veľkého bruška
- cvičenie udržuje svaly panvového dna spevnené pre pôrod, aj po pôrode
- cvičenie upravuje dýchanie

Samotný pohyb podporuje prenos kyslíka a živín k bábätku. Dýchacie a relaxačné cviky uvoľňujú napätie a stres, ktoré tehotenstvo so sebou prináša.

Pri cvičení sa kladie doraz na koncentráciu, dýchanie, plynulosť, koordináciu pohybu a správne prevedenie.