Search
  • Barbora Miracle

DIASTÁZA - brucho po pôrode

AK SA BRUŠKO PO PÔRODE NESTRATÍ...

Keď zostane 3mesiace po pôrode bruško vypuklé, je potrebné to začať riešiť. Dôvod može byť aj diastáza brušného lisu, čo znamená rozostup v oblasti spoju brušného svalstva.


  • Ako zistíš či máš diastázu?

Nie každé vypučené bruško je diastáza. Bruško sa po pôrode stiahne a dá do pôvodného stavu približne do 8 týždňov.

Či máš diastázu sa dá zistiť jednoduchým samovyšetrením. Ľahni si na chrbát, zdvihni hlavu, ako keď ideš spraviť brušák. Svaly na brušku sa napnú. Ak sa Ti spraví priehlbinka a dáš do nej 1 a viac prstov do časti priameho brušného svalu, je pravdepodobné, že ju máš. Netreba hneď panikáriť. Vyhľadaj odborníka, ktorý Ti bruško vyšetrí a odporučí riešenie.

Ideálne je začať správne a cielene cvičiť. No na planky a klasické brušáky zabudnite. Tie by Ti diastázu mohli zhoršiť. Cvičenie bruška riešime cez iné svalové skupiny so správne nastaveným dýchaním.

  • Prečo to treba riešiť

Oslabeným bruškom dochádza k chybnému držaniu tela, svalová disbalancia vedie k bolesti chrbta, vytvárajú a prehlbujú sa nevhodné pohybové stereotypy, tiež tento problém sprevádza plytké dýchanie a tým pádom aj zlé trávenie.Môže vzniknúť pupočná hernia.

  • Čo pomáha proti diastáze?

Korzet vytvorený pomocou šatky pri nosení bábätka, námahe, kočíkovaní. Tejpovanie, úprava pohybových stereotypov, správne držanie tela a samozrejme správne cielené cvičenie.

  • Prevencia:

Ideálna váha, nie prudké priberanie, správne nastavené pohyb.stereotypy v tehotenstve a 600nedelí, tejping bruška v tehotenstve, nedvíhať ťažké veci, správne dvíhať bábätko, cvičiť v tehotenstve a po pôrode s odborníkom.


Je dobré vedieť, že...

  • cvičenie je ideálne denne cca 15 - 30minút

  • zostavu sa naučiť s fyzioterapeutom, ktorý vás naučí cviky cvičiť správne

  • kým sa vám bruško neupraví, vyhnite sa cvičeniu - pilates, joga, bodywork, cvičeniu so závažím, nedvíhajte ťažké veci

  • zvýšením vnútrobrušného tlaku sa diastáza zhoršuje

  • odporúčam k cvičeniu pridať aj vertebrogénne cvičenia a cvičenie na posilnenie panvového dna


MÁŠ DIASTÁZU? POMÔŽEM TI


Vaša fyzioterapeutka Barbora



15 views0 comments

Recent Posts

See All